MM&MA Site

Wat is het?
Het evenement is bedoeld om het mobiele kanaal als alternatief op de kaart te zetten door toonaangevende en effectieve mobiele campagnes en initiatieven te belonen. Onderzoek van partijen als Gartner en PWC laat zien dat er binnen twee jaar meer mensen via een ‘mobile device’ zullen internetten dan via een ‘vaste’ PC. Mobiel ontwikkelt zich als kanaal dan ook zeer snel. Veel bedrijven hebben inmiddels een mobiele website, mobiele applicaties en er wordt volop geëxperimenteerd met mobile advertising; voorbeelden zijn de recente campagnes voor Moneyou, Appelsientje, Centraal Beheer en verschillende automerken op iPad apps van onder andere Telegraaf Media Nederland.

Hoe ging het ontwikkelproces?
Een collega van mij had de website al werkend in elkaar gezet. Ik heb uiteindelijk het content erin gezet, en ook het inschrijfformulier gemaakt. Het content ging via normale static pagina's. Het inschrijfformulier is in PHP geschreven. Het script controleert de ingevulde data, en de database structuur zorgt ervoor dat er geen dubbele aanmeldingen in het systeem komt te staan.

Wat heb ik geleerd?
Om email adressen te controleren is nog een hele klus. Sommige mensen mailen ook met een subdomein, bijvoorbeeld gebruiker@sub.domein.nl. Als je een email adres gaat checken, kan je dat soort dingen nog wel eens vergeten.
De meeste gebruikers ontvangen ook graag een bevestiging's mail. Bij veel aanmeldingen werd het ook achteraf ook nagevraagd.